wtorek, 6 grudnia 2016

Nie milknie w przestrzeni publicznej informacja o mojej wypowiedzi podczas protestu służb mundurowych pod Sejmem RP w dniu 2 grudnia 2016r.

Szanowni Państwo!
Nie milknie w przestrzeni publicznej informacja o mojej wypowiedzi podczas protestu służb mundurowych pod Sejmem RP w dniu 2 grudnia 2016r. W związku z tym oświadczam, że intencją moją było nawoływanie do jedności społecznej i odrzucenie podziałów. Dlatego mówiłem o kilku sytuacjach historycznych, gdzie nie można jednoznacznie ocenić postawę społeczną Polaków. Mówiłem też o stanie wojennym. Chciałem uwypuklić rolę władzy, która posłała resorty siłowe przeciw ludności cywilnej, a mimo to, społeczeństwo częstowało żołnierzy stojących na ulicach herbatą i gorącą zupą. W tym również kontekście chciałem wyrazić kulturę społeczną obu stron. Jeśli zostałem źle zrozumiany, albo po prostu, źle wypowiedziałem swoje myśli i w związku z tym, choćby jeden Polak poczuł się obrażony, to bardzo serdecznie Przepraszam!

Nie brałem udziału w stanie wojennym, bo jako młody oficer dowodziłem odwodem dowódcy 2WDZ, który nigdy nie wyszedł z koszar. Jestem z tymi rodzinami i najbliższymi, którzy utracili bliskich. Jestem z tymi, którzy ponieśli szkody fizyczne, psychiczne i materialne w wyniku Stanu Wojennego. Mam również taki szacunek dla poległych milicjantów i żołnierzy, o czy mało się mówi. To było wielkie zło, które funduje społeczeństwu władza.

Mówiłem o tym, że władza jeśli jest z narodem potrafi dobrowolnie oddać ją pokojowo. To się u nas już kiedyś stało, właśnie dlatego, że nie udało się podzielić społeczeństwa. Takie były moje intencje w omawianym proteście.

Pamiętajmy, że ustawa forsowana przez PiS dotycząca emerytur i rent mundurowych i krzywdzi w sposób oczywisty już raz zlustrowanych naszych obywateli. Dlatego ciągle apeluję, nie dajmy się podzielić!

Docierają do mnie głosy, że niektórzy sygnatariusze „Stop dewastacji Polski” nie są zadowoleni z obecności mojego podpisu pod tym dokumentem. Nie musi go tam być, bo ja podpiszę się w tej sprawie nawet na odwrocie dokumentu. Wyraża on bowiem w pełni mój stosunek do sytuacji w kraju i moją gotowość do działań.

Z wyrazami szacunku dla wszystkich Polaków!

Adam Mazguła

Brak komentarzy: