czwartek, 25 sierpnia 2016

Od deficytu do motywacji czyli "chodźcie z nami"!


Czytam, że deficyt budżetowy w przyszłym roku ma wynosić 59 mld złotych. Dowiedziałem się więc, jak rząd planuje sfinansować swoje programy socjalne. Wszystko już jest jasne. Specjalnie mnie to zresztą nie zaskakuje. Nie spodziewałem się czegoś bardziej wyszukanego. Dyletanci, populiści... Tylko na tyle ich stać.

Teraz odczuwam wewnętrzne rozdarcie:
Jedna połowa mnie cieszy się, ponieważ tego typu decyzje spowodują, że polska gospodarka zostanie prędzej rozłożona na łopatki. A to będzie skutkowało chudszym portfelem statystycznego Polaka i, mam nadzieję, szybszym pożegnaniem raz na zawsze "dobrej zmiany".

Druga moja połowa jest pełna smutku i mówi: szkoda Polski, szkoda tych, którzy się starali, szkoda nas, naszych dzieci... Ta część mnie mówi zdecydowanie głośniej.

Myślę, że wielu z Was odczuwa to podobnie. I wielu z Was, podobnie jak ja,  rozumie, że nie będzie się z czego cieszyć, jeśli gospodarka Polski zacznie staczać się po równi pochyłej w dół. Nawet jeśli będzie to skutkowało pojawieniem się innej, faktycznie lepszej władzy.

Co robić, by tym krajem zaczęto rządzić rozsądnie zanim się on zawali? Jak dać nam wszystkim szansę? Jak wejść na właściwą drogę zamiast błądzić po ślepych uliczkach?

To my jesteśmy odpowiedzią na te pytania. To my możemy zmienić bieg historii. Musimy jedynie tego chcieć, starać się, wytrwale dążyć do celu, jakim jest Polska mądra i rozwijająca się. Aby tego dokonać, powinniśmy być razem. Nie trwajmy biernie patrząc jak ignoranci burzą to, do czego doszliśmy ciężko pracując przez ponad dwadzieścia pięć lat. Stańmy wspólnie i powiedzmy, że nie wyrażamy na to zgody. Mamy takie prawo i taki obowiązek. Niech ten ewidentny ekonomiczny błąd rządzących, mający realny wpływ na nasze życie w przyszłości, zachęci nas do tego, by być aktywnymi obywatelami.

Przyłączajcie się do Komitetu Obrony Demokracji. Podpisujcie deklaracje członkowskie, bierzcie udział w naszych akcjach, zapraszajcie do nas swoich znajomych, budujcie z nami struktury stowarzyszenia. Jesteśmy szansą dla nas samych i dla przyszłych pokoleń!

Jakub Jarosławski

Brak komentarzy: