niedziela, 27 grudnia 2015

Jestem w KOD bo jest to ruch typowo obywatelski


Jestem w KOD bo jest to ruch typowo obywatelski. Uważam, że nikt nie może zniszczyć tego, co udało się nam osiągnąć przez ostatnie 26 lat. Zdaję sobie sprawę, iż nie wszystko potoczyło się w tym czasie idealnie. Oddałem swój głos na Konstytucję w 1997 roku, byłem za przystąpieniem do EU i NATO. Korzystałem i korzystam z praw mi przyznanych, wypełniałem i nadal wypełniam swoje obywatelskie obowiązki oraz stosuję się do obowiązującego prawa. No w miarę możliwości, z drogowym nie zawsze jest mi po drodze.

Jestem zwolennikiem demokracji bezpośredniej, ale akceptuję tę, którą mamy. Jestem w KOD bo dostrzegam zagrożenia jakie z sobą niesie zmiana, która miała być dobrą zmianą. Nie ma mojego przyzwolenia na demontowanie Trybunału Konstytucyjnego i podważania Konstytucji. Jestem wreszcie w KOD by nie słyszeć więcej stwierdzenia mojego Starszego (tak nazywam biologicznego ojca), że „czas umierać, gdy na to co się dzieje patrzę”. Mój Starszy odznaczony przez Rząd na uchodźstwie Orderem Virtuti Militari, jeden z niewielu żyjących powstańców AK, ranny w nim kilkukrotnie, własną krwią kreślił drogę do Polski ostatniego ćwierćwiecza. Nie zasłużył, tak jak my wszyscy, obywatele, na epitety jakimi jesteśmy obrażani. Jestem tu w dwójnasób, dla siebie i dla niego.

Tadeusz Szczęśniewicz

Brak komentarzy: