wtorek, 15 grudnia 2015

Chcę być dumna z tego, kim jestem i gdzie są moje korzenie - dlatego tu jestem

Nie czuję się zdrajczynią. Nie jestem i nigdy nie byłam donosicielką. Nie jestem resortowym dzieckiem. Nie czuję się gorsza od innych. Wartością najważniejszą jest dla mnie tolerancja i równość, a tych bez demokracji nie da się osiągnąć. Nie toleruję oceniania innych za ich poglądy i wyznanie religijne lub jego brak. Chciałabym wierzyć, że na jakimś ludzkim poziomie wszyscy jesteśmy tacy sami - a nie dzieleni na lepszych czy gorszych - choć przyznam, że w chwili obecnej trudno mi wykrzesać w sobie empatię i współczucie dla niektórych przedstawicieli naszego społeczeństwa.

Nie chcę być wyzywana i obrażana - chcę być dumna z tego, kim jestem i gdzie są moje korzenie - dlatego tu jestem.

Monika Cichmińska

Brak komentarzy: