niedziela, 10 czerwca 2018

Spotkanie z posłem PiS Marcinem Horałą w Ornecie


W dniu dzisiejszym (10.06 ) byłem na spotkaniu z posłem PiS Marcinem Horałą w Ornecie.
Na samym początku zacząłem od liczenia ilości przybyłych gości i na Na pięć minut przed spotkaniem doliczyłem się piętnastu razem ze mną.  Samo spotkanie rozpoczęło się z 10 minutowym opóźnieniem. W sumie było 27 osób ze mną , posłem, oficjelami partyjnymi i dziennikarzem TVN. Samych słuchaczy 20. Zdziwiło mnie że sama wypowiedz posła trwała tylko 20 min. Widocznie jest już znudzony opowiadaniem bajek i sam w to nie wierzy. Po łepkach przeleciał temat piątki Morawieckiego, bardziej się skupił na zakłamywaniu rzeczywistości, czyli generalnie jak to było źle pod rządami poprzedników, a jak teraz jest dobrze i jak to wyciągają Polskę z ruiny.

Byłem pierwszy z zadających pytania. Gdy tylko przedstawiłem się, że jestem z KOD zaczęła się „jazda” Szkoda, że tego nie nagrałem ale było ciekawie, łącznie z mocowaniem się z panem, który chciał mi zabrać mikrofon. Skoro PiS mieni się, że przyjechał niby zbawca na białym koniu i taki jest wzrost gospodarczy, to dlaczego niepełnosprawni kojarzą im się tylko z cewnikami, pampersami dlaczego rząd nie chce im przyznać 500 plus?
Drugie pytanie dotyczyło podwyżki cen paliw o 10 gr na litrze, tzw opłata smogowa od przyszłego roku. Przecież i tak za to zapłacą kierowcy a to co mówi PiS jest czystą propagandą i mija się z prawdą.

Następne pytania zadawał Pan Andrzej, który jak się okazało też był tym krnąbrnym. Jego pytania dotyczyły również osób niepełnosprawnych a szczególnie chciał wyjaśnienia skąd Morawiecki wziął wyliczenia, że dorosłe osoby niepełnosprawne mają ponad 3 tysiące złotych, oraz podpierając się danymi statystycznymi GUS, zapytał dlaczego na Warmii i Mazurach mamy najdroższą energię elektryczną i paliwo, oraz dlaczego PiS stawia na energię atomową a odchodzi od odnawialnych źródeł energi.?

Pozostałe pytania zadawali już zwolennicy dobrej zmiany, które miały charakter lokalny oraz jedno pytanie które przykuło moją uwagę i było powielane - "Dlaczego składki wędkarskie są tak wysokie?”  - jakby był to największy problem w tym regionie.

Na pytania poseł odpowiadał zbiorczo, sala co raz to mnie uciszała stertą wyzwisk. Nie mogłem wytrzymać nerwowo, gdy odpowiedzi były istnym przekazem dnia, który można posłuchać w TV. Jedyna ciekawa rzecz jaką usłyszałem, było to że PiS będzie zakładał farmy wiatrowe na Bałtyku (jakoś nigdy nie rzuciło mi się to w oczy) a opłata smogowa doliczona do paliwa pójdzie na zapłacenie kar w UE za nieprzestrzeganie norm ochrony środowiska, które zawaliło PO. 

Na spotkaniu byłem sam i na koniec spotkania poszedłem do posła Horały mówiąc „żeby tradycji stało się zadość i nie poczuł się pan pominięty to coś Panu pokarzę” i wtedy rozwinąłem swój transparency z napisem "Pycha i Szmal". Mina posła bezcenna, wkurzenie prezydium nie do opisania.  I zaś posypały się wyzwiska pod moim adresem, które już nie wywołują u mnie żadnych emocji.

Zastanawia mnie jedna rzecz, czy ich zwolennicy naprawdę wyłączyli myślenie? Czy opłata za kartę wędkarską jest ważniejsza od demontowania państwa? Do tej pory nie mogę tego zrozumieć.
Żałuję tylko jednego, że nie udało mi się za wiele nagrać a jedynie wykonałem parę zdjęć, ale cóż może następnym razem znajdą się chętni i tłumniej nawiedzimy następne spotkanie z posłami dojne zmiany.

Jerzy Wądołowski

P/S coś tam jednak nagrałem 😀
https://www.facebook.com/100008172333182/videos/2066157440333314/?id=100008172333182



Brak komentarzy: